Masz pytania?

Przygotowaliśmy odpowiedzi na pytania dotyczące tematów, które najczęściej nurtują naszych klientów. Zachęcamy do zapoznania się z poniższą treścią.

1. Czy każdy przedsiębiorca może zmienić sprzedawcę energii lub gazu?

Możliwość zmiany sprzedawcy energii istnieje już od 17 lat. W tym czasie z tego prawa skorzystało blisko 960 000 klientów biznesowych. Takie działania od 2007 roku monitoruje Prezes Urzędu Regulacji Energetyki. Jednak nie u każdego istnieje taka możliwość.

2. Сzy zmiana sprzedawcy może spowodować braki w dostawie prądu, gazu?

W trakcie zmiany sprzedawcy nie może nastąpić przerwa w dostawie prądu, ponieważ dostawa jest niezależna od tego procesu. Za odpowiedni poziom mocy, jakość prądu i ciągłość dostaw odpowiada Operator Systemu Dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączony jest odbiorca, zatem sytuacja w tym zakresie pozostanie bez zmian.

3. Czy po zmianie sprzedawcy mogą się zmienić opłaty za dystrybucję?

Zgodnie z prawem, opłaty dystrybucyjne muszą pozostać takie same po zmianie sprzedawcy prądu. Stawki za dystrybucję są regulowane przez Urząd Regulacji Energetyki, a Operator Systemu Dystrybucyjnego jest zobowiązany do równoprawnego traktowania swoich odbiorców.

4. Czym jest opłata handlowa?

Opłata handlowa jest pobierana przez sprzedawcę energii i naliczana na fakturze raz w miesiącu. Wolumen zużytej energii odbiorcy nie ma wpływu na jej wysokość.

5. Kto odpowiada za przerwy w dostawie prądu (oraz gazu) i usuwanie ewentualnych awarii?

W tej kwestii nic się nie zmienia, w dalszym ciągu jest to lokalny dystrybutor. W związku z tym wszelkie zgłoszenia związane z awariami lub problemami z dostawą energii i gazu kierujesz do dystrybutora.

6. Kto zajmuje się procesem zmiany sprzedawcy?

Wszystkie czynności są po naszej stronie. Działamy na podstawie udzielonego nam pełnomocnictwa. 

7. Czy zmianę sprzedawcy można dokonać w każdej chwili?

Zmianę sprzedawcy można dokonać w każdej chwili, natomiast w pierwszej kolejności należy sprawdzić warunki umowy z aktualnym sprzedawcą, aby uniknąć nałożenie ewentualnych kar.